Generelle vilkår
topbar.html
89 88 86 00
Kundeservice

Åbningstider

  • Mandag  09:15-15:00
  • Tirsdag  09:15-15:00
  • Onsdag 09:15-15:00
  • Torsdag 09:15-15:00
  • Fredag  09:15-15:00
  • Lørdag  LUKKET
  • Søndag  LUKKET
    Kundeservice: 89 88 86 00
      Opdaterer indkøbskurv...

      GENERELLE VILKÅR

      Generelt

      Disse generelle vilkår gælder for kunder, der er forbrugere, og som afgiver en ordre på Furniturebox.dk via hjemmesiden, telefon, e-mail eller via en anden kanal. Når du køber en vare, indgår du en aftale mellem dig som kunde og Furniturebox.dk (FB internet AB) med org.nr. 556890-4808. De detaljerede kontaktoplysninger kan findes på vores hjemmeside under linket kontakt os.

      Du skal være over 18 år for at kunne foretage et køb på Furniturebox.dk. Furniturebox tillader ikke i henhold til den gældende lovgivning, at kreditkøb foretages af personer under 18 år. Mindreårige kan med samtykke fra deres forældre eller værge indgå aftaler med Furniturebox.

      Køb og bestilling

      For at foretage et køb på vores hjemmeside skal du som kunde acceptere vores vilkår og betingelser. Ved at godkende vores vilkår og betingelser accepterer du disse fuldt ud, og du bekræfter, at du har læst al information og samtykker til vores håndtering af personoplysninger og cookies i henhold til Furniturebox'persondatapolitik.  

      Efter gennemførsel af et køb sendes der en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen sendes til den adresse, som kunden har angivet ved ordreafgivelsen. Ordrebekræftelsen bør gemmes, hvis du senere skal tage kontakt til Furniturebox' kundeservice eller lignende.

      Alle priser på hjemmesiden er inkl. moms og ses i danske kroner. Priserne inkluderer ikke eventuelle betalings- og forsendelsesomkostninger. Disse afgifter er anført separat, hvis og når de opstår.

      Furniturebox tager forbehold for prisændringer, udsolgte varer og eventuelle faktuelle fejl, der kan forekomme på vores hjemmeside eller i vores annoncer. Faktiske fejl omfatter eksempelvis, men ikke udelukkende, eventuelle prisfejl, unøjagtige produktbeskrivelser og en ikke korrekt lagersaldo. Når du afgiver en ordre, sender vi en bekræftelse til dig via e-mail. Hvis du har spørgsmål eller ønsker at ændre noget, så kontakt os via e-mail eller telefon. Du kan finde alle kontaktoplysninger under kontakt os

      Furniturebox forbeholder sig retten til enhver tid at ændre de generelle vilkår, priser, udvalg, beskrivelser eller billeder på hjemmesiden.

      Kundeoplysninger

      Ved gennemførelsen af et køb på Furniturebox er du som kunde ansvarlig for, at alle oplysninger er fuldstændige og korrekte. Du vil på købstidspunktet bliver bedt om at afgive personlige oplysninger. Disse personoplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med Furniturebox' persondatapolitik.

      Fragtomkostninger og levering

      Furniturebox tilbyder gratis forsendelse i Danmark. Furniturebox kan desværre ikke levere til Grønland og Færøerne.

      Leveringstid

      Varer vil normalt blive leveret inden for den frist, der er angivet på den pågældende produktside (på Furniturebox.dk). Varerne leveres normalt på hverdage mellem kl. 8:00-17:00 til den nærmeste dør, port eller indkørsel. Leveringstiden afhænger af, hvor i landet du bor. Husk, at leveringstiden, der er angivet på hjemmesiden, er en anslået leveringstid. Du vil som kunde blive underrettet telefonisk af fragtfirmaet nogle dage før leveringen, så du får mere information om leveringsdag og tidspunkt. Du vil herefter få oplyst et tidsinterval (ikke et eksakt tidspunkt). Tidsintervallet vil afhænge af din geografiske placering.

      I tilfælde af en forsinket levering vil du blive kontaktet af Furniturebox. Medmindre andet er aftalt (f.eks. at produktet på tidspunktet for ordreafgivelsen havde en vis leveringstid), kan du fortryde dit køb i op til 30 dage, medmindre leveringen er afsluttet.

      Hvis din forsendelse er af en sådan karakter, at den skal afhentes på et udleveringssted, vil vi give dig nærmere besked herom. Pakken skal afhentes inden for den tid, der er angivet i adviseringen. Pakker skal normalt afhentes personligt, og du skal derfor kunne fremvise ID og forsendelsesnummer. Du vil som kunde blive underrettet om, hvor og hvornår pakken skal afhentes. Afhentes pakken ikke på udleveringsstedet, har Furniturebox ret til at opkræve kunden 195 DKK for hver uafhentet ordre. I tilfælde af en udebleven hjemmelevering, der er forårsaget af, at du som kunde ikke modtager forsendelsen trods den aftalte levering med fragtfirmaet, har Furniturebox ret til at opkræve et gebyr på 395 DKK.

      Leveringsmetode

      Furniturebox leverer med BRING. Ved mindre produktpakker forbeholder vi os retten til at levere til det nærmeste udleveringssted. Vores forsendelse inkluderer ikke, at varen bliver båret op, men derimod at den bliver leveret til den nærmeste dør, port eller indkørsel. Leveringen sker på hverdage i løbet af dagstimerne, som aftalt med fragtfirmaet, der vil kontakte dig for at finde et nærmere tidspunkt for leveringen.

      Leveringsadresse

      Vi leverer normalt til den registrerede adresse, men ønsker du en anden leveringsadresse, skal du kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon. Furniturebox forbeholder sig retten til at nægte levering til en anden adresse end den allerede registrerede adresse.

      Afhentning

      Furniturebox tilbyder ikke afhentning, men udelukkende levering til kundens angivne adresse eller et udleveringssted, hvis forsendelsen kræver dette.

      Transportansvar

      Furniturebox er ansvarlig for beskadigede varer eller skader, der opstår under transporten frem til kundens adresse. Som kunde er du ansvarlig for varerne under en eventuel returnering.

      Betaling

      Furniturebox tilbyder forskellige betalingsmuligheder. Disse kan vælges ved kassen og på hjemmesiden. Beløbet hæves, når ordren er afgivet. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

      Bankkort eller kreditkort

      Hvis du har et VISA eller MasterCard, kan du nemt betale for dine varer via hjemmesiden. Du skal indtaste kortnummer, udløbsdato og CVC-kode. CVC er de sidste tre cifre på bagsiden af kortet. Pengene trækkes fra din konto, når ordren er afgivet. Furniturebox anvender VBV (Verified by Visa), der er en global sikkerhedsstandard udviklet af VISA og MasterCard til online betalinger. Overførslen sker via en SSL-kryptering for at forhindre en uautoriseret adgang til dine kortoplysninger. Har du spørgsmål om sikkerheden eller kort, bedes du kontakte Furniturebox' kundeservice på telefon 89 88 86 00 eller kundeservice@furniturebox.dk.

      Faktura og delbetaling

      Furniturebox samarbejder med Klarna. Det giver dig mulighed for at betale nemt via faktura, Klarna konto eller opdele din betaling. Klarna arbejder på sikker vis med e-handel via faktura og kredit med mange større virksomheder.

      Gør du brug af Klarna konto, bliver betalingen lagt over på en konto hos Klarna. Du behøver blot at udfylde dit CPR-nummer, da betalingen er placeret på en konto hos dem. Så vil du få fremsendt en regning i slutningen af måneden. Læs mere på Klarnas hjemmeside.


      Med Klarna faktura modtager du fakturaen særskilt, i sammenhæng med at du bekræfter dit køb. Fakturaen skal betales inden 14 dage. Det der tilkommer med Klarna Konto, er en årsrente på 19,95%, og et administrationsgebyr på 39 DKK. Læs mere på Klarnas hjemmeside. Du kan også vælge at opdele betalingen i op mod 36 måneder, op til 12 måneder uden renter. Selvfølgelig kan du når som helst i denne periode vælge at betale hele det resterende beløb.

      Garanti

      Vi sælger alle varer med 2 års garanti og 3 års reklamationsret ifølge forbrugerloven (læs mere på Forbrugerstyrelsens hjemmeside). Garantien dækker kun originale fabrikationsfejl og således ikke fejl, der opstår på grund af egne ændringer af varen, herunder ændringer i udseende eller funktion, ombygninger eller andre ændringer. Ordrebekræftelsen fungerer som dokumentation for garantien.

      Fortrydelsesret og åbent køb

      Ved køb af varer på Furniturebox.dk tilbydes du som kunde altid 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med den gældende forbrugerlovgivning. Dette indebærer, at du som kunde har ret til at annullere dit køb ved at underrette Furniturebox senest 14 dage, efter du har modtaget de bestilte varer (fortrydelsesfristen). Retten til at annullere et køb, gælder ikke for varer, der er fremstillet efter kundens specifikationer, eller som på nogen måde er præget ifølge kundens anvisninger. Hvis varen er af en sådan art, og fortrydelsesretten ikke gælder for dette produkt, vil det fremgå tydeligt. Et produkt kan returneres i op mod 14 dage efter, at varen er blevet leveret til kunden, forudsat at produktet bliver returneret usamlet, komplet i den originale emballage og med kvittering. Hvis du er usikker på produktet, skal dette håndteres med forsigtighed, så det kan sendes tilbage i en salgsbar stand. Dette indebærer, at varen er ubrugt. Gem den originale emballage. Åbent køb gælder ikke for specialvarer eller varer købt ved lagerrensning. Tilbagebetalingen sker inden for 30 dage (fra ordren er blevet annulleret). Ønsker du som kunde at fortryde dit køb, skal dette meddeles klart og tydeligt til Furniturebox inden fristen. Du skal oplyse navn, adresse, ordrenummer samt anden relevant information.

      Retur

      Hvis du fortryder dit køb inden for 14 dage, kan du returnere dine varer. Vores krav vedr. returnerede varer skal imidlertid overholdes. Gå til vores Kundeservice og vælg retur af modtaget ordre.
      Når vi har modtaget en anmodning om returnering af vare, vil vi kontakte dig, så vi sammen kan aftale et afhentningstidspunkt, og så får du tilsendt et fragtdokument via e-mail, som du skal udskrive og fastgøre på pakken. Furniturebox står for fragtomkostningerne ved returnering af varen, men som kunde er du ansvarlig for selve afhentningen og skal derfor sørge for, at varen er pakket forsvarligt ind, og at varen er i god stand. Hvis du ikke gennemfører returaftalen (ved eksempelvis ikke at udskrive fragtdokumentet eller ikke være hjemme, når DHL ankommer), forbeholder vi os retten til at opkræve dig 395 kr. Man skal som kunde sikre sig, at det er tydeligt, hvilken kunde og hvilket ordrenummer varen/varerne er tilknyttet. Disse oplysninger bevirker, at Furniturebox kan identificere varen, og godkendelsesprocessen kan derfor forløbe hurtigere og nemmere. Hvis en kunde fortryder sit køb, vil Furniturebox tilbagebetale købesummen.

      I forhold til det refunderede beløb, forbeholder Furniturebox sig retten til at fratrække et beløb, der svarer til en eventuel værdiforringelse (i sammenligning med den oprindelige stand), hvis denne forringelse skyldes, at kunden har anvendt eller beskadiget varen i en højere grad, end det er nødvendigt for at kunne fastlægge produktets egenskaber og funktion.

      Tilbagebetalingen sker senest inden for 30 dage. Dette regnes ud fra tidspunktet, hvor returvaren er blevet sendt tilbage af kunden.

      Furniturebox har ret til at tilbageholde beløbet, indtil produktet er nået frem til Furniturebox' lager, eller indtil du som kunde kan dokumentere, at varerne er blevet sendt til Furniturebox, for eksempel ved fremlæggelse af en postkvittering. Når varerne er nået frem til Furniturebox, tilbagebetaler vi købesummen for varen, inkl. fragtomkostninger ved leveringen, dog med undtagelse af en eventuel værdiforringelse, jf. ovennævnte beskrivelse. Returneres der kun en del af ordren, vil fragtomkostningerne ikke blive refunderet.

      Reklamation

      Når du handler på furniturebox.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

      Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

      Du anmelder reklamation via vores hjemmeside. Gå til vores
      Kundeservice og vælg menuen reklamation. Beskriv fejlen eller skaden så detaljeret som muligt og vedhæft billeder af skaden, så vi kan vurdere din sag grundigt. Vi vil derefter kontakte dig, så snart vi kan, vedr. kompensation eller returnering. Tilbagebetalingen vil ske senest 30 dage efter, at sagen er blevet løst. 

      Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

      Husk, at varen altid skal sendes tilabge i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

      Kunden har 3 års garanti på produkter, der er købt hos Furniturebox.dk i overensstemmelse med den gældende lovgivning.

      Furniturebox forbeholder sig retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Desuden fremgår det, at Furniturebox altid følger de offentlige klagenævns retningslinjer (http://www.forbrug.dk/).

      Transportskade

      Hvis varen er beskadiget ved leveringen, skal dette straks anmeldes til Furniturebox' kundeservice. Gå til vores Kundeservice og gå ind under menuen Transportskader. Dette bør ske inden for tre dage, så Furniturebox kan indrapportere skaden til fragtfirmaet. Det er vigtigt, at du pakker varen ud så hurtigt som muligt og kontrollerer den, så du har mulighed for at opdage både synlige og skjulte transportskader. Hvis der er en synlig transportskade, er det nemmest at indrapportere denne til fragtmanden, når varen leveres. Bed vedkommende om at lave en bemærkning på din kopi af fragtsedlen og gem emballagen til en eventuel returnering af varen.

      Produktinformation

      Furniturebox tager forbehold for eventuelle fejl, der er opstået i produktinformationen på hjemmesiden eller i reklamer, og for at produktbilleder ikke svarer 100% overens med det virkelige produkt. Alle produkter er beregnet til brug i Danmark.

      Montering

      Alle Furniturebox' produkter bliver afsendt usamlet eller delvist samlet, med mindre andet er angivet i produktbeskrivelsen. Der medfølger altid enklere værktøjer - men ens egen værktøjskasse plejer at være nok til, at varen kan samles. Der medfølger altid en brugervejledning, hvis dette er nødvendigt. De fleste instruktioner er tilgængelige på engelsk eller svensk.

      Kundeoplysninger

      De oplysninger, du giver til os, vil ikke blive videregivet eller solgt på nogen måde eller i nogen form. Vi anvender udelukkende oplysningerne til at behandle din ordre. Din e-mailadresse anvendes, når vi fremsender ordrebekræftelsen til dig, og hvis vi har brug for at kontakte dig. Når du som kunde gør brug af en specifik betalingsmetode, vil dine personlige oplysninger blive delt med den virksomhed, der leverer denne betalingsløsning. Furniturebox samarbejder kun med anerkendte leverandører. For yderligere oplysninger om behandling af personoplysninger henviser vi til vores persondatapolitik.

      Forsinkelse af levering

      På enhver forsinkelse kompenserer vi dig med 2% af værdien på det produkt, som er forsinket (pr. hel uge, som varen er forsinket). Dette gælder fra og med forsinkelsesuge tre (3) og op til den syvende (7) uge. Kompensationen for en forsinket levering kan højst udgøre 10% af varens værdi.

      Force majeure

      Furniturebox kan ikke holdes ansvarlig for overtrædelser af de generelle vilkår, hvis denne overtrædelse skyldes omstændigheder, der er uden for vores kontrol. Dette omfatter, men er ikke begrænset til: Eksplosioner, brand, lynnedslag, hårdt vejr, krig, oversvømmelse samt arbejdskonflikter (uanset om det omfatter vores medarbejdere eller ej).

      Lovgivninger og konflikter

      Furniturebox er underlagt forbrugerloven og fjernsalgsloven. Lær mere om love og rettigheder på Forbrugerstyrelsens hjemmeside. I forbindelse med en konflikt forpligter Furniturebox sig frivilligt til at følge eventuelle beslutninger fra de almene reklamationsnævn.

      Disse generelle vilkår blev opdateret Juni 2016.

      Senest besøgte produkter